vrijdag 3 oktober 2014

Terug in Zuid Amerika.

Onze zomer in Greifenburg is goed verlopen. Helaas was het weer om te vliegen maar zelden goed, erg onstabiel, maar we hebben ons er toch prima kunnen vermaken.
Wandelen, fietsen, paragliden en toeristische uitstapjes.

Foto's: Camper weer in de stalling in Dellach en Joop in de G-force Trainer in Greifenburg

Omdat ik alweer 6 jaar niet meer in de paragliding scene actief ben heb ik veel van de nieuwe ontwikkelingen gemist. Mijn nieuwe scherm gaf me geen goed gevoel en ik heb het scherm maar 2 vluchten met 100 km en 5 uurtjes gevlogen. Ik heb het gelijk weer verkocht en op advies van vriend Guido ben ik gaan vliegen aan de Advance Epsilon. Wat een verademing om te vliegen aan een scherm dat niet steeds inklapt boven je hoofd.
Ik heb er met veel plezier aan gevlogen     maar vond het zonde om hier in Zuid Amerika met een nieuw scherm aan de kust te vliegen en heb het weer geruild voor een ouder model.

Na het verblijf in Oostenrijk zijn we via Rinus en Corrie in het Zillertal naar onze vrienden Bob en Christa in Nederland gegaan. Ondanks dat we ivm met onze reizen hen zo weinig meer zien, was het weer een warm welkom. Hartelijk dank.

Hierna naar het overlander treffen in Belgiƫ. Omdat we geen auto bij ons hadden om te slapen zijn we maar een dag gebleven, veel te kort, maar gelukkig wel diverse reisvrienden getroffen en Joop deed nog mee aan een panel gesprek over budgettering tijdens overland reizen. Hij had het nodige voorbereid en er was veel animo.

Hierna waren we nog 10 dagen bij Ma, want die gaan we de komende jaren vast niet zien. Het was erg duur voor ons om naar Nederland te komen: de vluchten en ook het verblijf en het leven in Europa.

Onze oude Chevrolet was weer van stal gehaald en dat voor een tripje naar Oostenrijk, het is gewoon te duur om deze auto constant te stallen en eigenlijk niet te gebruiken, dus moesten we na 18 jaar van deze mooie auto afscheid nemen en ik heb wel een traantje weg moeten pinken.

Met veel te veel spullen zijn we door Jelle, ons neefje, naar Schiphol gebracht. Nogmaals bedankt Jelle en Henk.

Onze reis liep voorspoedig, maar wat een slechte service op die vliegtuigen van Air Europa, we gaan nooit meer met deze firma. Onderweg naar Madrid kregen we niets en naar Montevideo kregen we 1 uur na het opstijgen een maaltijd en vervolgens 1 uur voor landing een broodje en er tussenin hebben ze zich 10 uur lang niet laten zien. Oke, het was wel een nacht vlucht, maar toch. Er moet toch in ieder geval drinken rondgebracht worden.

Op het vliegveld werden we opgehaald door de eigenaar van de stalling waar onze Turtle stond. Gelukkig nog in dezelfde staat als we hem achter hadden gelaten, maar wel erg vochtig met zelfs hier en daar wat schimmel, misschien niet genoeg gelucht?

Na 3 dagen prutsen aan de auto had ik alle nieuwe gadgets en onderdelen weer gemonteerd en konden we op pad. Heerlijk om weer langs de zee te rijden met mooie stranden en stadjes. We staan nu al weer voor de 4e nacht op een mooi plekje aan de kust. Hier heb je die vrijheid nog met een camper, er zijn er ook maar weinig dus is het nog niet verpest door Jan en alleman.

Vandaag komen we in een natuur gebied met bordjes: “niet kamperen”. We zetten de Turtle neer en er komt gelijk een ranger, Daniel, aan op zijn plofje. We krijgen een folder en een heel verhaal over het park: welke padden en kikkers en vogels hier allemaal leven en hoe het geregeld is met het water in de lagune. Hij vroeg of we hier beleven slapen. Geen probleem, maar maak svp geen vuur en als je dat toch doet, een kleintje mag wel hoor ;-)

Bij een pontje over de Laguna Garzon zagen we deze onderwater dragline.

Ik wilde wel kiten vandaag, het windje was perfect, maar wel erg koud en het water ook. Dus toch niet gegaan. Ja, ik ben toch niet meer die held van vroeger die nog door de ijsvelden surfte.

Ja Joop, je wordt ouder, geef het maar toe ;-)