maandag 6 februari 2012


Nouakchott Mauritanie 06-02-2012

We zijn al weer 5 dagen in Maurtanie: stof, zand, stof, zand, stof en wind. Het is een grote woestijn.
We wilden graag het vogel natuurpark Banc d' Arguin bezoeken maar helaas mochten we er met onze bak niet in, tot 3.5 ton helaas.

In een zandstorm kwamen we 3 fietsers tegen. Echt afzien die mannen, veel respect voor zo een onderneming. Niet mijn pakkie aan om duizenden km door de woestijn te rijden.

Ongeveer 350 km zuid van Nouadibou kwamen we weer in de buurt van de zee. We zijn af geslagen naar het strand tot aan de voet van een duin waar we mooi uit de wind stonden. We zijn hier 2 dagen blijven staan omdat het ook weekend werd en we in Nouakchot het visum voor Mali moesten halen.
Er varen hier wat locale vissersboten voorbij en soms komt er een Jeep met lokalen erin langs. Dat zullen ook wel vissers zijn. Tijdens een strandwandeling kwam er een boot langs en de visser schreeuwde: vies, vies! Ja, we wilde wel vis. Hij vaarde met zijn neus het strand op en in een plastic zak werden ons 7 grote vissen aangereikt. Ze wilden gelijk weer weg varen. Ik wilde nog wel betalen. Nee, nee was het antwoord. Ik heb ze terug gewenkt en kon ze wat geld geven. Toen was ik de L.. en moest die vissen natuurlijk zelf schoonmaken. Gelukkig had ik dat al wel vaker zien doen in Marokko, dus dat kan ik nu ook.

Ook zag ik dat mijn dieseltank aan het lekken was op een plaats waar hij was ingekort. Ik heb het kunnen stoppen door een stukje rubber tussen de beugel en het lek te stoppen en het is nu dicht. Als de tank leeg is zal ik het wat beter repareren.

Vandaag naar de Ambassade van Mali en een vlotte service: om 15.00 kunnen we onze paspoorten met visums weer ophalen. Ook hier hebben we gelijk 3 maanden met multiple-entry genomen, zodat we in een keer klaar zijn als we toch weer terug moeten. Kosten 50,-€ p/p

We hebben wat ingekocht in een supermarkt, echt heel duur: 1 liter cola zero 1,75€ en
kant en klaar soepjes 1.50€, 2 kleine mandjes vol voor 50,-€.

We gaan vandaag weer een stukje verder, het is nog 1000 km tot aan Mali, maar de wegen zijn tot nu toe prima en wat ik begreep blijft dat zo tot aan de grens, maar 200 km zou slecht zijn.

Gr. Joop en Adrie.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten